5 TIPS OM GEZOND TE ETEN IN HET VLIEGTUIG

5 tips om gezond te eten in het vliegtuig | Healthy Wanderlust

Tijdens het reizen (of een vakantie) is het natuurlijk heel fijn om lekker uiteten te gaan en te genieten van allerlei verschillende gerechten. Daar geniet ik ook enorm van, maar daarnaast vind ik het belangrijk dat ik ook kan kiezen voor gezonde opties tijdens het reizen. Mensen in mijn omgeving lopen er tegenaan dat ze niet weten hoe ze in een vliegtuig (of bus, auto, trein) gezond kunnen eten. Zijn hier tips voor? Tuurlijk! Mocht jij hier nou ook tegenaan lopen, lees dan snel verder. 


NEEM JE EIGEN SNACKS MEE

Zorg ervoor dat je goed voorbereidt het vliegtuig in stapt. Stel je eigen snackvoorraadje samen zoals bijvoorbeeld nootjes (tip: kies voor de studentenhaver van de Body&Fit shop), een eiwit reep, stukjes appel of wat volkoren crackers. Zolang je snacks niet vloeibaar zijn of voor overlast zorgen (denk bijvoorbeeld aan een hele sterke geur) mag je deze gewoon meenemen.

PLAKJE CAKE TO GO?

Dit doe ik dus altijd. Ik bak van te voren mijn eigen bananenbrood (zoals dit vegan eiwitrijk bananenbrood, so good!) of maak home made granola bars. Ideaal als snack in het vliegtuig en nog lekker ook. Je kan dit ook al een tijdje van te voren maken om vervolgens de plakjes in te vriezen. Ready to go!

DRINK GENOEG

Heel belangrijk tijdens het vliegen. De lucht in het vliegtuig is over het algemeen veel droger dan we gewend zijn en daarom heeft je lichaam meer behoefte aan vocht.

EET EEN GOEDE MAALTIJD VOOR JE HET VLIEGTUIG IN GAAT

Voordat je richting het vliegveld gaat is het een goed idee om alvast een goede maaltijd te nuttigen, dit kan eventueel ook nog op het vliegveld zelf. Zorg ervoor dat de maaltijd genoeg voedingstoffen en goede vezels bevat. Dit zorgt er ook voor dat je een langer verzadigd gevoelt hebt en dus niet meteen de behoefte hebt om in het vliegtuig los te gaan op alle snacks die ze aanbieden.

GEEF VOORAF AAN WELKE MAALTIJD JE GRAAG WIL

Bij de meeste lange vluchten krijg je een maaltijd geserveerd. Wist je ook dat je van te voren (bijvoorbeeld bij het online inchecken) ook kan aangeven welke maaltijd je wil? Zo kan je voor vegetarische maaltijden kiezen, maar ook vet vrije en zout arme maaltijden of ook steeds vaker kan je kiezen voor een vegan maaltijd. Neem even de tijd en maak alvast de keuze!


Mocht je binnenkort op reis gaan: VEEL PLEZIER! 

Gebruik deze code en ontvang EUR 25,- reistegoed bij Airbnb of ontvang EUR 15,- korting bij Booking.com met deze code.

Hebben jullie hier zelf ook tips voor? 

Volgen jullie Healthy Wanderlust al op Facebook?
Gebruik #healthywanderlust als je één van mijn gerechten maakt, super leuk om te zien!

6 thoughts on “5 TIPS OM GEZOND TE ETEN IN HET VLIEGTUIG

  1. Mariëlle says:

    Goede tips, zo zou ik het ook aanpakken! Ik vloog vorig jaar naar Sri Lanka in mijn uppie en had genoeg snacks bij en vooraf aangegeven dat ik vega was. Toen kreeg ik al een strictly vegan meal, zo leuk haha! En nu ben ik bijna geheel vegan 🙂

  2. Angelina says:

    Handige tips meid! Denk dat men gauw voor gemak gaat inderdaad haha.De kwarkbolletjes vind ik zelf altijd heel fijn en maak ik als ik een lange reis voor de boeg heb. Ik vind het vooral belangrijk dat het lang lekker blijft als ik iets maak anders heeft het weinig zin haha. Zoals bananenbrood is dan ook inderdaad ideaal!

    • Merel Teunis says:

      Hi Angelina, wat een leuke reactie! Ik heb toevallig volgende week op de planning staan om home made kwarkbolletjes te maken. Mocht je nog een gouden tip hebben, let me knowww 🙂 Liefs, Merel

  3. sarah says:

    Oeh, leuk om te lezen. Ik vertrek binnenkort opnieuw dus ik ga hier zeker rekening mee houden. Maaltijden op voorhand aanvragen doe ik altijd al. Voor een vlucht iets bakken heb ik echter nog nooit gedaan. Tof idee! Altijd fijn om een lekkere snack bij te hebben 🙂

Comments are closed.