5 TIPS OM OP VAKANTIE GEZOND TE BLIJVEN ETEN

Gezond-eten-op-vakantie.jpg

Tijdens het reizen is het natuurlijk heerlijk om lekker veel nieuwe gerechten te eten en smaken te ontdekken. Daar genieten we met volle teugen van! Toch vind ik het belangrijk om mijn gezonde eetpatroon ook op reis of op vakantie te behouden. Met deze tips kan je ervoor zorgen dat je op vakantie ervoor zorgt dat je een goed balans houdt tussen gezond eten en af en toe lekker snoepen.


TIP 1: ZORG DAT JE VOLDOENDE DRINKT

Dit klinkt misschien heel logisch, maar toch is het iets wat we op vakantie lijken te vergeten. Neem daarom altijd een flesje water mee. Zorg ervoor dat je dit flesje elk uur weer aanvult, zo kan je in de gaten houden hoeveel je op een dag hebt gedronken. Wist je dat dit ook belangrijk is om een honger gevoel tegen te gaan? Je lichaam kan het hebben van dorst namelijk nog wel eens met het hebben van honger/trek verwarren.

TIP 2: BEREID JEZELF GOED VOOR

Natuurlijk eet je op vakantie anders, lekker doen en genieten, maar ik vind het altijd fijn om een aantal verantwoorde snacks mee te nemen. Ik zorg voor producten om mijn ontbijt mee samen te stellen, pak wat notenmixen en gedroogd fruit in en bestel wat fijne snacks bij bijvoorbeeld Body&Fit en Orange Fit. 

Mocht je dan tijdens het reizen of op de hotelkamer ineens hele erge trek krijgen dan hoef je in ieder geval niet de minibar leeg te roven, scheelt ook weer wat centjes ;-)

TIP 3: EET VEEL VERSE PRODUCTEN

Heer-lijk om in warme landen de locale marktjes af te struinen en verse groente en fruit in te slaan. Doe dit op vakantie dagelijks zodat je altijd een gezonde en verse snack binnen handbereik hebt. TIP: was deze producten altijd wel even goed voor je ze op eet!

TIP 4: DOE ALVAST WAT WHERE-TO-EAT INSPIRATIE OP

Een goede voorbereiding is het halve werk. Niks is zo leuk als het plannen van een reis toch? Tegenwoordig vind je ontzettend veel reviews en tips op internet op het gebied van horeca gelegenheden all over the world. Schrijf deze alvast op, hierdoor weet je altijd een goede locatie om een hapje te eten en kom je niet terecht in een restaurant waar je eigenlijk liever niet wilde eten.

TIP 5: MAAK JE EIGEN ONTBIJTJE

Ik vind drie keer per dag buiten de deur eten op vakantie best wel duur en daarnaast vind ik het ook fijn om de controle te hebben over de maaltijd waar ik de dag mee begin. Wat wij altijd doen is een voorraadje havermout, eiwitpoeder en zadenmixmeenemen. In bijna elke hotelkamer vind je wel een waterkoker dus dit ontbijtje is dan heel makkelijk te maken.

Hoe maak je dit? Je voegt het warm/heet water toe aan je schaaltje havermout. Voeg hier ook de eiwitpoeder en zadenmix aan toe. Wij kopen op de locale markt ook vaak lekker wat vers fruit dat we hier dan ook nog in stukjes doorheen roeren.

TIP 5: NEEM JE SUPLEMENTEN MEE

Juist in een ander land waar je lichaam misschien wel moet wennen aan een andere temperatuur, moet bijkomen van een lange vlucht of je anders dan normaal eet is het belangrijk dat je jouw lichaam blijft voorzien van de nodige vitaminen, mineralen en voedingsstoffen. Benieuwd welke supplementen ik doorgaans inneem? Dit lees je hier. 


Hoe bereiden jullie je altijd voor op vakantie op het gebied van voeding?

Volgen jullie Healthy Wanderlust al op Facebook?
Gebruik #healthywanderlust als je ÊÊn van mijn gerechten maakt, super leuk om te zien!

 
kleiner.jpg