HEALTHY LIFEHACKS #1 - MAAK HET LEVEN MAKKELIJKER!

Alright girls, it's time to share some lifehacks with you! Healthy lifehacks om precies te zijn. Gezond eten en leven is zo makkelijk wanneer je het vooral niet te moeilijk voor jezelf maakt. Vandaag deel ik voor de eerste keer aan aantal tips and trics met jullie wat het onderhouden van een gezonde levensstijl een stuk makkelijk maakt. Pas deze trucjes toe en maak jouw leven ook in één klap een stuk makkelijker. Let's go!


#HEALTHYLIFEHACKS

We hoeven het wiel niet allemaal zelf weer uit te vinden toch? Nee, nee, nee, dit zou zo zonde zijn! Laten we vooral de handen in één slaan en alle tips met elkaar delen zodat we steeds weer van elkaar kunnen leren. Healthy Lifehacks zal vanaf nu een maandelijks item zijn op Healthy Wanderlust dus stuur gerust je vragen toe en wellicht zie je het antwoord vanzelf online verschijnen! Always here to help you babe. 

"WATCH YOUR HABITS NOT YOUR WEIGHT" 

#1. DOE MAAR 1 X PER WEEK BOODSCHAPPEN

Jullie hebben het mij al vaker horen zeggen, plan, plan, plan. Plan je maaltijden, maak een boodschappenlijstje en haal alles in één keer in huis. Het scheelt je niet alleen geld, maar het voorkomt ook impulsieve (ongezonde) aankopen, omdat je weer eens met een rammelende buik na een lange werkdag in de supermarkt staat te treuzelen. Je bespaard tijd door precies te weten wat je wil kopen (boodschappenlijstje!) en hierdoor heb je meer tijd om andere leuke dingen te ondernemen. Win-win!

Tip: sinds een tijdje bestel ik al mijn boodschappen online - aanrader! Nu hoor ik je denken "doe maar duur", maar funny story; wij zijn soms zelfs nog goedkoper uit! Extra tip: Mede dankzij mijn online speurwerk waren wij deze week nog goedkoper uit!  

#2. DRINK ZODRA JE OPSTAAT

Hydratatie is zo ontzettend belangrijk. Jouw lichaam heeft voldoende water nodig om goed te functioneren, gezond te blijven en jou gedurende de hele dag te voorzien van voldoende energie. 'S nachts wanneer je slaapt verbruikt je lichaam ook water, maar dit wordt niet meteen aangevuld. Daarom is het extra belangrijk om hier first thing in the morning meteen aandacht aan te besteden. Je zal merken dat je hierdoor meteen een stuk productiever aan je dag begint. 

Belangrijk: voor de koffieliefhebbers die hun dag beginnen met een kop koffie; vul dit aan met water. Koffie onttrekt vocht uit het lichaam en dat is niet heel handig als je lichaam dit in de ochtend juist hard nodig heeft. 

#3. BEGIN DE DAG MET EEN GOEDE DOSIS GROENTE

Hoe dan? Begin de dag met een voedzaam ontbijt. Natuurlijk kan je altijd voor een goede kom havermout gaan (my personal favorite!), maar als jij iemand bent die het lastig vindt om de rest van de dag genoeg groente binnen te krijgen dan is het geen verkeerd idee om hier in de ochtend mee te beginnen. Ik raad je aan om te beginnen met een groente en fruit shake die voor minimaal 70% bestaat uit groente. No worries, de zoete smaak van fruit overheerst meestal zodat je smoothie alsnog een lekkere zoete smaak heeft! Probeer bijvoorbeeld deze groene ontbijt smoothie. 

#4. EET VOORDAT JE UITETEN GAAT. 

Eten voordat je uiteten gaat? Yes! Nu bedoel ik hier niet mee dat je een hele maaltijd om half 6 moet nuttigen voordat je een halfuur later uiteten gaat, maar om bepaalde snackcravings te voorkomen wanneer je bijvoorbeeld gaat borrelen met vrienden is het verstandig om te zorgen dat je hier niet met een lege maag heengaat. Hierdoor ontstaat de kans dat je toch allerlei (ongezonde) snacks eet of teveel eten besteld terwijl je dit misschien helemaal niet wil. Neem bijvoorbeeld nog wat nootjes, wat snoeptomaatjes of doe hier meer inspiratie op. 

5# LAST MINUTE FOOD INSPIRATION?

Wanneer ik last minute toch nog moet bedenken wat ik wil eten en ik wil een gezonde maaltijd op tafel toveren maak ik altijd gebruik van mijn #1 hulpbron voor inspiratiePINTEREST! Ontzettend veel creatieve foodbloggers delen hier dagelijks de content van hun website en inmiddels heb je keuze uit meer dan duizende gezonde en lekkere recepten. Mocht je Healthy Wanderlust nog niet volgen op Pinterest: do it now! Dagelijks vind je ook op dit platform nieuwe inspiratie voor gezond eten en leven. 


MANY MANY MANY MORE TO COME!
Deel ook vooral jouw #lifehacks.

Volgen jullie Healthy Wanderlust al op Facebook? 
Gebruik #healthywanderlust als je één van mijn gerechten maakt, super leuk om te zien!