5 x ZO SPORT JE VANUIT HUIS

Wil je afvallen of meer in beweging komen, maar heb je geen zin of tijd om een paar keer per week in de sportschool te staan? We got you! De sportschool is voor veel mensen niet hun favoriete plek en daarom proberen wij jou vandaag te inspireren met 5 sporten die je makkelijk thuis of vanuit huis kan uitvoeren. Zo blijf je in beweging, werk je aan een gezond gewicht en een gezond lichaam, maar hoef je je niet te ergeren aan de wekelijkse sportschool bezoekjes. Wist je dat je met een aantal sport gewichten en een yoga matje al ver komt? Lees snel het hele artikel en kom ook (weer) in beweging! 


WERK AAN EEN GEZOND LICHAAM DOOR VANUIT HUIS TE SPORTEN

Een bezoekje aan de sportschool brengen is voor veel mensen een grote drempel om te gaan sporten en daarom is het juist een goed idee om in alternatieve mogelijkheden te denken. Spreekt één (of meerdere?!) manieren van sporten die hieronder beschreven staan jou aan? Probeer het vooral, kom in beweging en misschien ontdek je wel jouw nieuwe favoriete manier van sporten vanuit huis. Natuurlijk zijn wij ook mega benieuwd hoe jij sport vanuit huis en voor welke sport je dan kiest. Let us know in the comments!

5 x zo sport je vanuit huis

1. Krachttraining doe je thuis

Dit is onze persoonlijke favoriet. Wist je dat je met een aantal halters en gewichten (zoals dumbells) al een heel eind komt? Creëer een parcourtje voor jezelf en doe verschillende kracht oefeningen waarbij je traint met je eigen lichaamsgewicht en dit afwisselt door te trainen met verschillende gewichten. Herhaal deze setjes een aantal keer. Op deze website vind je een uitgebreide lijst hoe je verschillende lichaamsgroepen traint met krachttraining vanuit huis

2. DOE YOGA VANUIT HUIS 

Yoga is een perfecte sport om vanuit huis te doen. Vaak staat yoga bekend als een rustgevende oefening (dit kan het ook zeker zijn), maar wist je dat yoga oprecht een goede workout kan zijn? Plaats jouw yoga matje op de vloer van je woonkamer, zet fijne muziek op en voer een aantal yoga workout oefeningen uit. Laat je hier inspireren! 

3. TRAIN MET EEN WORK-OUT VIDEO 

Ook een favoriete manier van thuis sporten! Het internet staat vol met met zeer goede workout video's en hier kan jij je voordeel mee doen. Probeer de sport video's van Foodie-ness eens en ik weet zeker dat je door haar positieve energie geïnspireerd zal raken om te werken aan een gezond lichaam. De oefeningen zijn leuk om te doen en daarnaast ook zéér effectief. 

4. PILATES DOE JE THUIS!

Wel eens pilates geprobeerd? Deze sport is ook zeer geschikt om vanuit huis te doen. Voor pilates kan je veel sport video's online vinden en ook op de website van Women's Health vind je meerdere artikelen die je zullen inspireren om pilates thuis te beoefenen. Lees hier bijvoorbeeld welke pilates oefeningen geschikt zijn om thuis uit te voeren. Pilates kan jou helpen om je lichaam sterker te maken en daarnaast kan het een positieve bijdragen hebben op de lenigheid van het lichaam. 

5. DOE CARDIO OEFENINGEN MET EEN SPRINGTOUW

Alright, we have to admit this.. Het is misschien niet de beste workout wanneer je buren onder je hebt wonen of in huizen die heel gehorig zijn, maar cardio oefeningen met een springtouw kunnen wel heel effectief zijn. Het is ook nog eens enorm leuk om te doen, omdat je verschillende workout uitdagingen kan aangaan. Laat je inspireren door deze '10 minute jump rope workout' en ik weet zeker dat je flink staat te zweten na het sporten.


Wat is jouw favoriete thuis workout?

Bekijk alle 'healthy life' artikelen van Healthy Wanderlust.