BEWUST KIEZEN VOOR POSITIEVE GEDACHTES

Bewust kiezen voor positieve gedachtes | Positief denken doe je zo

Hi babe, leuk om je hier (weer) te zien! Ik hoop dat alles goed met je gaat en ik je vandaag een beetje mag inspireren. Inspireren om bewust te kiezen voor positieve gedachtes. Dit is namelijk iets wat ik vorig jaar geleerd heb en enorm veel verschil heeft gemaakt voor mijn leven. Wist je namelijk dat je heel bewust kan kiezen om positiever te denken of om negatieve gedachtes te herkennen? In dit artikel hoop ik jou te inspireren om hier meer in te investeren. Het trucje op bewust positief te denken kan namelijk veel effect hebben op jouw gemoedstoestand en hoe je de dagen beleeft. Lees je mee?


POSITIEVE GEDACHTES KAN JE ZELF KIEZEN

Ben jij je bewust van de gedachtes die er dagelijks door jouw hoofd heen gaan? Uit onderzoek is gebleken dat onbewuste gedachtes ontzettend veel effect hebben op de manier waarop jij jouw leven leeft en ervaart. Negatieve denkpatronen zijn heel erg menselijk en hebben (onbewust) meer effect op jou dan je wellicht door hebt. Door er bewust voor te kiezen om dagelijks meer stil te staan bij jouw gedachtes kan je deze negatieve gedachtes niet alleen gaan herkennen, maar ook ombuigen naar iets positiefs. Bewust kiezen voor positieve gedachtes, dus.

1. Denkpatronen doorbreken.

First things first. Bewust kiezen voor positieve gedachtes is makkelijk, maar pas nadat je geleerd hebt gewortelde denkpatronen te doorbreken. Dit is niet zo lastig als het wellicht klinkt. Sta stil. Luister. Evalueer. Tune in op jouw eigen gedachtes. Wat denk je? Waarom denk je dit? Welk effect hebben deze gedachtes? Je hoeft verder niks met deze gedachtes te doen. Herken ze. Door dit vaak te doen kan je de negatieve gedachtes betrappen en loslaten. Wat draagt deze negatieve gedachte tenslotte bij aan jouw leven? Precies. Let it go. 



2. Positieve gedachtes op elk gebied.

Gedurende onze hele leven ontwikkelen we denkpatronen op verschillende vlakken van ons leven. Gedachtes over onszelf, gedachtes over werk, gedachtes over de wereld, gedachtes over mensen en de omgang met andere, ga zo maar door. Bepaal voor jezelf welke positieve gedachtes je vaker wilt denken op deze verschillende vlakken. Wil je bijvoorbeeld positiever denken in de omgang met andere en wat men wellicht wel of niet van je denkt? Kies hier bewust voor en verander negatieve gedachtes op dit gebied.

Zelf-liefde | Waarom zelf-liefde dapper is | Healthy Wanderlust

3. Negatieve gedachtes mogen er zijn.

Het is natuurlijk niet mogelijk om enkel nog vrolijk en gelukkig te zijn. Verdrietige, negatieve en gefrustreerde emoties en gedachtes horen bij het leven en die mogen er ook zijn. Je hebt echter de keuze om te bepalen hoeveel invloed deze gedachtes hebben op jou en de rest van jouw dag. Ze mogen er zijn, maar evalueer wat het toevoegt aan jouw leven en kies bewust voor de volgende stap, gedachte, actie of emotie. Je kan geluk niet forceren, maar je kan wel bewust kiezen voor positieve gedachtes. De weg naar meer geluk.

4. Wees lief voor jezelf.

Negatieve self-talk is helaas iets wat we vaak allemaal met elkaar gemeen hebben. Sterker nog: het is menselijk. Echter draagt het absoluut niet bij aan het geluksgevoel dat jij kan creëren en ervaren vanuit jezelf. Kies er vaker bewust voor om liever voor jezelf te zijn. Focus je op al het moois aan jezelf. Daar is zoveel van. Baal je even? Dat mag zeker. Kies ervoor om deze gedachtes los te laten en geen invloed te hebben op hoe je in jouw vel zit.


Bewust kiezen voor positieve gedachtes of een positief zelfbeeld is niet altijd makkelijk, maar het is het wel degelijk waard.
Lees ook: creëer jouw ideale omgeving.

See you soon dear!