MEALPREP TIPS VOOR DE LENTE/ZOMER

Mealprep tips voor de lente / zomer

Het is eindelijk weer volop lekker weer in Nederland en voor veel van jullie betekent dit waarschijnlijk dat je de zomerse kleding weer uit de kast hebt getrokken. Om jou een handje te helpen hoop ik je te kunnen inspireren met deze mealprep tips voor de lente/zomer. Het geheim van een gezonde levensstijl is om bewust na te denken over de planning van je maaltijden. Laat je vooral niet afschrikken door het woord ‘planning’, want dit hoeft echt geen uren in beslag te nemen. Bewust nadenken over wat je wil eten en hoe je dit zo makkelijk mogelijk voor jezelf kan maken. Laten we snel verder gaan naar de mealprep tips en favoriete mealprep recepten.


MEALPREP TIPS OM AF TE VALLEN?

Misschien hoor jij het ook overal om je heen; het wordt weer mooi weer dus veel mensen willen weer een paar kilo kwijt. Je kent ze misschien ook wel; de winter-kilo’s. De winter-lekker-veel-binnen-met-veel-hapjes-en-weinig-beweging-want-te-koud-buiten-kilo’s. Herkenbaar? 

Totaal niet gek dat je weer even wat meer op je voeding wil letten dus en in mijn ogen is het altijd een goed idee om wat gezonder te eten en goed voor jezelf te en je lichaam te zorgen. Deze mealprep tips zijn speciaal voor de warme maanden en om net die laatste paar kilo’s af te vallen. Hoe? Ik deel met liefde mijn favoriete mealprep tips met jou!


ZOMERSE MEALPREP TIPS

1. VOORBEREIDING IS HET HALVE WERK

De basis van mealpreppen is een goede voorbereiding. Plan wat momentjes gedurende de week om bewust na te denken over de maaltijden voor de komende week. Welke gezonde snacks je mee wil nemen voor onderweg. Waar je mee gaat ontbijten en maak een mooi menu voor jezelf op.

TIP: Elke zondag avond is een ideaal moment om op je gemakje een boodschappenlijstje te maken, eventueel meteen de boodschappen online te bestellen en om bijvoorbeeld alvast twee lunch maaltijden voor de komende twee dagen te maken.

2. PAK VAN TE VOREN JE GEZONDE SNACKS IN

Pak een aantal dagen van te voren of de avond van te voren de gezonde snacks in die je de komende dagen wil meenemen / wil opeten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een handje noten, worteltjes, zelfgemaakte bliss balls, snoepgroente of een plakje bananenbrood. Doe hier inspiratie op! Op de deze manier kom je in de ochtend nooit in tijd nood.

3. DRINK GENOEG – NEEM DIT OOK MEE!

Drink enkel nog water en thee om zo te voorkomen dan je onnodig suiker binnen krijgt. Door suiker te minderen zal je al meteen verschil merken in je gewicht en daarnaast ook in je energie level! Zorg dat je altijd een flesje water bij de hand hebt of neem Simplici-Tea thee mee voor on-the-go.

Wist je dat te weinig drinken ook een honger gevoel kan veroorzaken? Probeer dit voor te zijn! 

4. GEBRUIK DE LEFT-OVER TECHNIEK

Klik op de button hieronder voor meer informatie over de left-over techniek die ik persoonlijk vaak gebruik bij mealpreppen. Kies voor maaltijden in de avond waarbij je bewust zorgt dat je left-overs hebt die perfect kunnen dienen als lunch voor de komende dag(en).

5. ontbijt en/of lunch met smoothies

De zomer is de perfecte periode voor frisse en zoete smoothies. Smoothies kunnen ontzettend rijk aan gezonde voedingsstoffen zijn en daarom heel goed dienen als een voedzaam ontbijt en/of lunch. Maak je smoothie in de ochtend als ontbijt of bewaar deze aan paar uur tot de lunch. Voeg bij het maken van een smoothie altijd meer groente toe dan fruit. Maak je hierbij geen zorgen dat je smoothie niet zoet genoeg zal zijn, want over het algemeen overheerst de smaak van fruit altijd. Probeer deze kiwi smoothie of deze groene detox smoothie.


FAVORIETE MEALPREP RECEPTEN

Tijdens deze tijd van het jaar kies ik vaak voor zomerse en lichte maaltijden. Rijke maaltijdsalades doen het altijd goed en zijn ideaal als left-over lunch voor de volgende dag. Doe vooral inspiratie op voor heerlijke zomerse mealprep gerechten door te klikken op één van de recepten hieronder.


Wat is jouw ultieme mealprep tip?