NA DE FEESTDAGEN WEER IN BALANS | BINNEN NO-TIME MET DEZE 5 TIPS

Na de feestdagen weer in balans | 5 tips | Healthy Wanderlust

It’s a brand new year! Ben jij klaar voor een nieuwe verse start? Na de gezellige december maand die ook wel bekend staat als de snoepmaand is het soms best lastig om het juiste balans weer terug te vinden. Het gezonde balans waardoor jij lekker in je vel zit, jouw lichaam gevoed wordt en jij voldoende energie hebt. Het kan namelijk best dat jouw lichaam gewend is aan de grote hoeveelheid snacks van de afgelopen weken en dat maakt “afkicken” best even lastig. No worries, we got you. Met deze 5 tips ben jij binnen no-time na de feestdagen weer in balans. Lees je mee?


EEN GEZOND BALANS VOOR EEN GEZOND LICHAAM NA DE FEESTDAGEN

Nu de feestdagen achter de rust zijn wil iedereen over het algemeen weer wat gezonder gaan leven. Ik doe gezellig met je mee. In december snoepen we over het algemeen een stuk meer dan de rest van het jaar. Helemaal niet erg, want het is ook heel erg fijn om hier van te genieten. Naast alle lekkere dingen is het echter ook belangrijk om te streven naar een gezond en vitaal lichaam. Reden genoeg dus om na de feestdagen weer in balans te komen. Met deze 5 tips pak je dit binnen no-time weer op.



1. DRINK VEEL WATER

Naast alle lekkere hapjes die we in december hebben gegeten stonden er ook veel lekkere drankjes op het menu. Wijntjes, champagne, warme chocolademelk en een gluhweintje erbij. In december kan het tenslotte allemaal. Probeer weer meer te kiezen voor water en thee. Hierdoor zorg je voor voldoende vocht in jouw lichaam en dat kan jouw lichaam goed gebruiken tijdens deze koudere maanden.

2. RUIM DE SNOEPKAST OP

Oei, dit is misschien een beetje pijnlijk. Drastische maatregel? Misschien. Het is best wel lastig om gezonder te gaan eten, wanneer de overgebleven chocoladeletters jouw naam roepen vanuit de kast. Ga daarom even grondig door de snoepkast heen. Wat vind je echt lekker? Waar geniet je echt van? Kies een aantal producten uit waar je graag af en toe van geniet en geef de rest weg.

Balans na de feestdagen

3. CUT THE SUGAR!

Dit klinkt weer heel streng he? Niet zo bedoeld, maar wel belangrijk. Probeer vanaf nu weer wat meer te letten op jouw suikerinname. Tijdens de feestdagen stijgt de hoeveelheid suiker die we dagelijks binnen krijgen vaak tot een nieuw level. Helaas, raakt ons lichaam hier erg snel aan gewend en zal hier ook om blijven vragen. Probeer dit vanaf nu echt te minderen. Op deze manier kickt jouw lichaam als het ware af van de suikers en zal jij meer energie hebben.

4. ZORG VOOR VOLDOENDE GEZONDE SNACKS

Gezonde snacks zijn ontzettend belangrijk voor het creëren en behouden van een gezonde levensstijl. Sterker nog, het maakt het veel leuker. Hoe fijn is het om je lichaam te voeden met iets onwijs lekkers? Zorg er daarom voor dat je voldoende gezonde snacks in huis of in je tas hebt. Ben je vandaag veel onderweg? Ga voorbereidt van huis zodat je niet in de verleiding komt om onderweg iets ongezonds te kopen.

Bekijk hier alle gezonde snacks.

5. EET VOLDOENDE EN GOED (NIET TE WEINIG!)

Misschien is het ook wel een van jouw goede voornemens. “Aan de lijn denken”. Het is niet voor niets dat de sportscholen de eerste dagen van het jaar het drukst bezocht zijn. Veel andere doen met jou mee. Streef hierbij altijd naar een gezond lichaam en een gezond gewicht zonder strenge eetregels en dwangmatig bedrag. Kies voor voedzame en gezonde maaltijden en beweeg daarnaast voldoende. Blijf je lichaam voeden terwijl je werkt aan jouw nieuwjaarsdoelen.

TIP: zorg dat je geen honger krijgt. Eet daarom voldoende gedurende de dag. Wanneer je honger krijgt is het veel lastiger om van ongezonde snacks af te blijven en een gezonde levensstijl vol te houden.


Hoe kom jij na de feestdagen weer in balans?

Lees ook: Hoe ik dagelijks in balans blijf?

Afbeeldingen afkomstig van Shutterstock

One thought on “NA DE FEESTDAGEN WEER IN BALANS | BINNEN NO-TIME MET DEZE 5 TIPS

Comments are closed.