Jouw nieuwe ochtend routine!

ochtendroutine.jpg

Wat je doet zodra je, je bed uit stapt heeft vaak een grote invloed op de rest van je dag. Niks erger dan te laat je bed uit komen en je ontzettend moeten haasten waardoor je alweer moe bent zodra je op je werk aankomst. Daarom is het echt belangrijk om een goede en relaxte ochtendroutine te hebben. Dit zijn mijn persoonlijke en favoriete tips!


Ga optijd naar ben en sta op vaste tijden op:

Het klinkt heel simpel, maar toch gebeurd dit vaak niet. De basis van een uitgerust gevoel is routine. Ga dus op tijd je bed in en hou hier een bepaalde regelmaat in. Sluit niet de ene dag je ogen al om half 10 om vervolgens de volgende dag tot 1 uur s' nachts achter je laptop te blijven zitten. Het zelfde geld voor het opstaan, heerlijk natuurlijk om lekker uit te slapen, maar hou hier ook over het algemeen een vaste regelmaat in.

Tip:snoozen lijkt heel fijn, maar is absoluut niet je vriend. Het maakt het alleen maar moeilijker om je bed uit te komen!

Stel wat je vandaag kan doen niet uit tot morgen:

Leg bijvoorbeeld alvast de avond van te voren je kleren voor de volgende ochtend klaar, pak je tas in en maak eventueel alvast je lunch klaar. Het scheelt je in de ochtend een hoop ' wat moet ik aan' en ' wat zal ik meenemen' stress!

Begin de dag rustig:

Geef je lichaam de kans om even rustig op gang te komen. We hebben net geleerd dat snoozen niet goed voor je is, maar je hoeft ook niet meteen op volle snelheid aan de dag te beginnen. Zet bijvoorbeeld wat fijne muziek op, zet een kop thee/koffie voor jezelf, doe wat stretch oefeningen, lees de krant of check je favoriete social media kanaal. Nog even 10 minuutjes voor jezelf voor je tot de orde van de dag over gaat.

First things first, drink some water:

Drink bij het opstaan 1 tot 2 glazen lauwwarm water. Het zorgt ervoor dat je de dag productiever zal beginnen. Terwijl je slaapt verbruikt je lichaam veel water, wat betekend dat je dit in de ochtend weer moet aanvullen zodat je lichaam weer optimaal kan functioneren. Genoeg water drinken direct bij het opstaan zorgt er ook voor dat je lichaam beter afvalstoffen kan afvoeren en voedingsstoffen beter kan opnemen. Je zal merken dat je, je beter kan concentreren en dit het opstaan net iets aangenamer maakt.

Ontbijten is belangrijk:

Persoonlijk vind ik ontbijten ook nog eens ontzettend lekker. Natuurlijk heb je hier doordeweeks geen zeeën van tijd voor dus kies voor een voedzaam makkelijk ontbijt. Om nog lang een verzadigd gevoel te hebben ontbijt je met een maaltijd dat rijk is aan voedingsvezels. Zoals bijvoorbeeld volkoren brood of havermout en muesli. Vul je ontbijt aan met groente en fruit of iets wat jij echt lekker vindt. Het is ook bekend dat met regelmaat eten belangrijk is om een gezond gewicht te behouden. Ontbijt dus altijd om zo te voorkomen dat je dit later op de ochtend inhaalt met extra snoepen. Wil je net wat langer in bed blijven liggen? Kies dan voor een ontbijtje dat je de avond van te voren al klaar kan maken.


Soms duurt het even voor je lichaam gewend is aan een nieuwe ochtend routine, maar je zal echt merken dat je, je na een tijdje een stuk meer uitgerust voelt als de wekker gaat en je makkelijker je bed uit komt. Wat doe jij altijd wanneer je wakker wordt?

Volgen jullie Healthy Wanderlust al op Facebook?
Gebruik #healthywanderlust als je één van mijn gerechten maakt, super leuk om te zien!

 
Liefs-Merel.png